Mist it by that much...

Vaknade kl åtta av att pappa bankade av snön på skorna med hjälp av väggen och det härliga ljudet att
rutorna skrapades på bilen.
Då bestämde sig mig kropp för att vara pigg oxå..
Så det fick bli ett vänneravsnitt och påfyllning av ögonsalva i ögonen innan jag så fint somnade igen.
Hoppas nu på att när jag vakna imorgon så är ögonen vita och fina igen så att jag kan ha linser!
Inget illa mot glasögon men det är lite jobbigt när dom immar igen..
Så fort man går in så immar dom..
Så fort man är ute och råkar andas med munnen så immar dom..
Ahh men ni fattar problemet!

Vill också bara nämna att ögonsalva är inte riktigt rätt..
Man ska lixom lägga det innanför det "nedre" ögonlocket.
Men när man har lagt det där och slutar dra i locket så åker det ju bara ut..
Man får små klumpar av salva över ögat vilket gör att man ibland ser och ibland inte.
Tillslut har man en jämn hinna av salva som gör att allt är suddigt.
När man vaknar (om man har haft det över natten) så är ögonen och ögonfransarna helt ihopklibbade
på ett ganska obehagligt sätt.
Så ifall om ni nån gång får ögoninflamation så vet ni!

Efter att jag åter igen hade vaknat och gått upp på riktigt så började jag redan längta efter gymmet.
Tanken av ett riktigt svettigt combatpass var så sjukt lockande.
Senare på kvällen så var jag som vanligt lite sent ute med skyndade ner till gymmet.
Vad händer när jag kommer dit?
JO det är ju en jävla massa människor som har nyårslöften om träning så att gymmet var helt fullt!
Likså var combaten..
Det som var ny relase och allt.. jag och linn blev så deppiga.
Slutade med att jag satt och läste en tidning från -09 och senare också 20 minuter i solariet.
Himla onödigt måste jag säga!

Efter ca 60 minuter så var combaten över och det blev 50 min Zumba för min del.
Riktigt otagg var det dess och utom..
Kan väll inte säga att jag fick ut 100% av det passet just idag.
Men samtidigt kom jag på att man hinner grubbla över ganska mycket saker under ett pass.
Jag kom på att jag inte har lämnat in ledighetsansökan för thailand.
Jag måste beställa endagslinser för thailand.
M.M.

En annan sak som jag kom att tänka på var hur ohyggligt jobbigt det är att sola!
Det är varmt, svettigt, blått...
Tiden går ju så långsamt.
Att man inte hade headset gjorde inte situationen bättre vill ja lova..
Men förhoppningsvis är jag nu lite brunare.

Nu är det dax att sova och sedan vakna av den "ljuva" tonen av ringklockan..
Pusss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0