Ups and Downs

På ett sätt kan jag tycka att det är rätt så skönt att inte jobba i sommar.
Man kan göra lite som man vill när man vill.
MEN

Det bästa jag vet är att resa och för att resa behöver man pengar.
Jag hade gärna jobbat ett par veckor för att kunna resa nån stans i slutet av sommaren.
Ligga på en sandstrand och läsa Elsas hemligheter.
Dricka en kall cola med en skiva citron och is.
Gå ut och äta på en lokal restaurang där mysfaktorn är riktigt hög.
Gå inne i stan och kolla i butiker.
Bara gå runt och se vart man hamnar!
 
Här om dagen så blev jag väldigt sugen på att åka till Barcelona.
Har vart där två gånger innan och kan tänka mig att åka tillbaka många gånger!
Staden är en perfekt kombination mellan solsemester och storstadsliv.
På förmiddagen hänger man på stranden för att sola och bada.
Efter en härlig liten siesta så drar man sig ut på stan för att kolla i butiker och se allt omkring sig.
Hem lämna eventuella påsar och sen ut igen för att käka på favvorestaurangen.
En gammalbåt som ligger i hamnen bland alla stora miljonbåtar.
En båt som de har byggt om till en restaurang.
Små fat med alla möjliga former av tapas!
 
Något som jag skulle vilja göra är att hyra en liten centralt belägen lägenhet i en vecka.
Då slipper man alla andra människor som finns på hotellen.
Gå till en liten affär och köpa det som behövs för frukost.
Bara ha det allmänt bra!
Här är två hemsidor där man kan hyra lägenheter i Barcelona:
Barcelonagruppen
Apartmentsramblas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0