Thailand - Del 2

Efter den långa resan från flygplatsen och två båtturer så kom vi till Koh Rayang.
Ön var som ett vykort.
Så fin och orörd.
Det fanns bara bungalows för 20-30 personer.
Inga stora hotell som tog upp all plats utan det var bara de små husen, en resturang och en bar på stranden.
De två dagarna där spenderades på stranden med en soda vatten/iste, solstol och mat.
På stranden såg man en av de två hundarna på ön som hela tiden gick i vattnet och jagade fisk.
Han fick ingen men han hade kul ändå.
Det fanns bara el mellan 18.00 till 00.30.
Det var precis nog så att man skulle hinna ladda kameran och mobilen.
Dock så var det lite jobbigt när man vaknade mitt i natten av att man var inställd på svensk tid.
Jag spenderade nog sammanlagt 8 timmar att lyssna på havet och djuren i skogen som var på andra sidan.
Det var inte så skönt som det låter...
Det var lite små läskigt att ligga i en hydda och höra massa olika typer av djur som om de var under sängen.
Lite jobbigt när man var tvungen att gå upp på morgonen även om man hade sovit i max 4-5 timmar.

Man fick trösta sig med att man skulle ligga och slappa hela dagen på stranden.
Allt som allt så var det en väldigt fin och trevlig ö!
Två dagar där fick än att vänja sig lite vid värmen och ta det lugnt.
Skulle nog inte viljat vara där så mycket längre i och med att jag lätt blir rastlös.
En paradis ö som jag gärna åker tillbaka till för att komma bort lite från vår värld.
I bilder del 2 kommer en massa bilder från ön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0