Budgetfavoriter från Elf

Vissa produkter kan man eller vill inte lägga så mycket pengar på. Man kanske inte kommer använda det så ofta eller kanska helt enkelt vill spara på pengarna. Då är Elf ett jättebra alternativ. Elf står för eyes, lips & face och är ett engelskt budgetmärke. De har massor av olika alternativ när det kommer till smink.
 
De flesta av produkterna ligger mellan 15 och 50 kronor, självklart finns det undantag. De har olika prisklasser för olika serier, serien som är den billigaste kallar dem för "essentials" och sen har de en studio och en mineral serie som är lite "dyrare". Jag tänkte visa några av mina favoriter från detta märke.
 
1.
Studio Stipple Brush
Denna borsten kan jag nästan inte leva utan, den är så bra. Jag använder den för att applicera foundation och det kan inte bli enklare. Man använder borsten lite som man använder en puderborste, produkten appliceras genom små cirkulerande rörelser tills man har fått det resultatet man vill ha. Det är lätt att bestämma om man vill ha ett tunt eller ett lite tjockare lager. Sedan är den riktigt mjuk också!
Den kostar ca 45 kr
(Bild från elfs hemsida)
 

2.
Essentials Blending Eye Brush
En till borste, jag vet.. men dom är riktigt bra och denna använder jag så fort jag använder ögonskuggor. Den blandar jättebra och får dina skuggningar att bli riktigt fina. Den är mjuk och fluffig vilket gör att du kan blanda ut dina ögonskuggor utan problem.
Borsten kostar ca 17 kr
 
(Bild från elfs hemsida)
 
3.
Essentials Shine Eraser
Dessa små "ark" är så användbara om man som jag blir glansig i ansiktet. Man tar ett ark och tryker det mot de områdena som du vill matta ner. Du blir matt och pappret tar glansen. Dessa bär jag med mig i plånboken så att så fort jag ser att jag börjar bli lite glansig så kan jag snabbt fixa till looken.
Dessa kostar ca 17 kr
(Bild från elfs hemsida)
 
4.
100 pc Eyeshadow Palette
Denna palett innehåller 100 stycken olika ögonskuggor i de flesta färger du kan tänkas behöva. Väldigt smidigt att ha alla dina ögonskuggor på ett ställe. Finns i matta ögonskuggor eller skimriga ögonskuggor.
Kostar mellan 80-160 kronor
(Bild från elfs hemsida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0