Mac bara Mac

De senaste dagarna har jag kollat väldigt mycket på Mac produkter. Mac är ett stort kosmetikaförtag som i princip har allt som man kan behöva. Det är ett dyrt märke så det är lite därför jag inte har köpt något än så länge. Många makeupartister använder Mac just för att de har ett väldigt brett sortiment och för att deras smink ska ha en väldigt bra kvalité.
 
Jag har varit fast i Make Up Store ett bra tag nu och jag gillar verkligen många av deras produkter men jag känner att det kan vara roligt att ha lite andra alternativ i samma prisklass. Mac är precis som MUS ett lite dyrare märke så de går oftast inte att hitta inne i en vanlig affär. Vet dock att Mac finns på Åhlens City och på internet. Förhoppningsvis börjar kicks snart sälja Mac i butiker precis som de numera gör med MUS. Jag tror att det är bäst att börja med märket hos en återförsäljare, då man kan få hjälp med nyanser och liknande.
 
Prudukter från mac som jag kan tänka mig att lägga pengar på:
 
1. Face and Body Foundation
Detta är en vattenbaserad foundation som har en lätt till medelhög täckning. Konsistensen på produkten ska vara rätt så tunn vilket jag föredrar när det kommer till foundation. I och med att den inte har full täckning så kan det vara bra att komplettera med en bra concealer. Jag tycker själv att det är rätt så obekvämt med en allt för tjock foundation. Produkten ska verka vårdande för huden, hålla länge och vara vattenfast. Det som jag tycker är bra med denna foundationen och många andra från Mac är att man inte ska behöva fixera foundationen med puder. I och med att de är vattenbaserade så ska det räcka med att låta produkten torka lite på ansiktet innan man fortsätter med rouge osv. Istället för att använda puder som jag brukade göra så har jag numera istället "blotting-sheets" eller "blotting-papers" för att matta ner min T-zon. Den ska även gå bra att använda på kroppen, om du vill jämna ut hudtonen eller liknande.
 
2. Prep+Prime Skin Refined Zone Treatment
En primer som är gjord för T-zonen i ansiktet. De delarna av ansiktet som jag själv har mest problem med. Produkten är oljefri och ska dölja synliga porer samtidigt som den kontrollerar olja och glans. "Skapar en osynlig, lång matt finish" sounds good to me!
 
3. Fix +
Jag har nämnt den förrut. Och jag kommer göra det igen om jag känner mig själv rätt. Det är som sagt en spray som du använder för att fräscha upp ansiktet. Jag har dock hört att den inte riktigt håller måttet när det gäller att "sätta" sminket men ändå så får den bra kritik. Den får det för att den känns väldigt uppfriskande, eller om du till exempel råkar lägga lite mycket puder på ansiket så kan du spraya med Fix + och ditt ansikte är inte längre överpudrat. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0