Make-up on Youtube

Mycket av de tekniker och produkter som jag använder när jag sminkar mig eller någon annan har jag lärt mig genom att kolla på "tutorials" på youtube. Det finns många bra och också många mindre bra. Jag tänkte länka ett par "kanaler" som jag tycker gör riktigt bra videos.
 
1. Dustyohunter - Denna killen tycker jag är riktigt härlig, han är annorlunda och visar både produkter och olika sminkningar. Han använder ganska mycket av de lite dyrare märkena så det är kanske inte relevant att köpa alla produkter han pratar om. Han försöker vara ganska opersonlig när han presenterar nya produkter men han lyckas inte så bra med det, låter irriterande men jag gillar det!
 
 
 
2. Makeupgeek - För det första: denna tjejen är lite för glad hela tiden, lite irriterande men jag antar att hon verkligen gillar det hon gör. För det andra: hon är en hejare på smink och allt där till, hon har till och med startat ett eget sminkmärke i USA. Till skillnad från Dustyohunter så använder hon smink från alla möjliga prisklasser från "drugstore" vilket är budjet till "high end" vilket är de lite dyrare. Det finns alternativ till alla plånböcker.
 
 
3. Leighannsays - Väldigt amerikansk tjej som riktar in sig på "drugstore brands" vilket är bra för oss som går i skolan osv. Hon är lite som Makeupgeek väldigt glad hela tiden men på ett bättre sätt. Hon gör både tutorials och produkttester och hon gör dem bra.
 
 
4. Gossmakeupartist - Höjdare på allt vad contour och highlight heter! Ser sjukt ut till en början men när det är klart är det sjukt snyggt. Han är i min smak lite torr, alltså väldigt seriös mest hela tiden, kan kanske tar sitt jobb riktigt seriöst eller så fattar inte jag hans humor. Det märks att han jobbar som makeup-artist på sättet han jobbar. Ger tips till många olika kategorier vilket jag tycker är bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0