Mina topp 5 produkter (smink)

1.
Concealer!
Vi känner väll alla till denna vid detta laget?
Make up stores fantastiska cover all mix.
Skulle gissa på att denna produkt är en av de som säljer bäst ur deras sortiment. Jag kan knappt leva utan den!
Det är många andra märken (viva la diva, KICKS etc.) som har utvecklat liknande produkter men de kommer inte upp i samma klass som orginalet.
Formulan är lite torr till en början vilket gör att man lätt tror att den är svårarbetad. Det är den inte, det gäller bara att jobba lite med den. Jag tycker att den är lättast att applicera med fingarna (RENA!) för att man då kan värma upp produkten lite. Genom att dra lång eller ringfingret i den önskade färgen fram och tillbaka i några sekunder så blir den mer lättarbetad. Jag tycker att den fungerar bäst under din foundation men det går också väldigt bra att kompletera över. Jag kan erkänna att priset är lite väl saftigt (från 265 kr) men den håller väldigt länge och den är värd det!
(Bild från Make up stores hemsida)
 
2.
Foundation!
Lite a och o när det gäller smink, om man inte har mirakelsnygg hy från början det vill säga.
Ett tunt och jämnt lager foundation i rätt färg är alltid en bra grund till restan av din look. Jag använder även här en produkt från Make up store. Deras Matt Foundation, den är vattenbaserad vilket betyder att den inte tillsätter olja till ansiktet vilket är bra om man som jag har kombinerad/oren hy. Den är lätt att applicera och lämnar ett matt resultat. Jag föredrar att applicera den med Elf's Studio Stipple Brush. Jag pendlar mellan färgerna Vanilla och Olive, nu på vintern går vanilla åt mest. Denna foundation kostar från 245 kr vilket kan kännas tungt i plånboken men jag tycker ändå att det är värt att lägga lite mer pengar på produkter som du har i hela ansiktet.
(Bild från Make up stores hemsida)
 
3.
Ögonbryn!
Jag är besatt av ögonbryn.
Känns inte alls bra om jag glömmer att fixa dem.
På denna fronten lägger jag som tur inte alls lika mycket som på de två tidigare produkterna. Till mina ögonbryn använder jag något så simpelt som en ögonbrynspenna från H&M. Den är så lätt att använda, det kommer med en liten borste som du kan blanda ut färgen med eller bara lägga hårstråna rätt. Den kostar ynka 30 kr?! Det är bara att fylla i dina bryn med pennan tills du har fått till den form som du vill ha dem i. Jag burkar även avsluta med lite eyebrow fix (också från H&M) för att få det att hålla extra bra.
Ett riktigt KAP!
(Bild från H&Ms hemsida)
 
4.
Mascara!
Tyvärr så är jag även här väldigt förtjust i en lite dyrare variant.
Jag har ganska länge använt Lancôme's mascaror. De är riktigt bra, de är enkla att arbeta med och har funkat riktigt bra för mig. Formulan är mild också vilket passar mig som använder linser hela tiden. Det finns säkert budgetvarianter som kommer upp i samma klass men jag har inte hittat den mascaran än. Sedan är det också så att mascaran har en viss "lyx-känsla" över sig. Den känns exklusiv och är väldigt stilren precis som resten av Lancôme's sortiment. Mascaran finns i ganska olika varianter beroende på vad man vill få ut av sin mascara. Jag varianterna Hypnôse (se bild nedanför), Hypnôse Doll Eyes och Virtuôse.
De kostar från 315 kr.
(bild från kicks hemsida)

5.
Rouge!
Eller blush som det också kan heta, är en väldigt bra sak att ha i necessären. Det ger lite mer färg och definition till ansiktet. Det finns oändligt med olika nyanser beroende på vad man vill ha för någon finish. Det finns rouger med matt finish och andra varianter med skimrig finish. Välj det du trivs bäst med! Jag föredrar en rouge med en matt finish just för att jag jag har lätt att bli glansig i ansiktet. Om du därimot känner att du är motsatsen så kan en rouge med skimrig finish lyfta din look. Jag använder en rouge från Make up store, den heter Blush i färgen Lush. Det är en ganska korallrosa färg som nästan går åt det orangea hållet (vilket verkligen inte syns på bilden). Jag tycker att denna färgen ger mig en liten antydan till färg på kinderna så att man inte ser så platt ut. Jag använder dock väldigt lite av produkten för att inte få två rosa sträck på kinderna. Rougen kostar från 155 kr.
(bild från Make up stores hemsida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0