My skin care routine

Jag byter ständigt ansiktsprodukter. Så fort jag har gjort slut på produkterna så köper jag nya från ett nytt märke. Jag har kombinerad till oren hy så jag brukar hålla mig inom den sektorn. Jag har provat massa olika märken allt ifrån Neutrogena till Vichy.
 
Just nu provar jag Body Shops Tea Tree produkter. Jag har en face wash, ett ansiktsvatten/toner och en ansiktskräm. Ansiktstvätten och ansiktsvattnet kostar 95 kr/styck och ansiktskrämen kostar 105 kr/styck. Jag tycker att priset ändå är rimligt för produkterna, det är ansiktskrämen som sticker iväg i priset lite.
 
Produkterna luktar lite speciellt men inte på ett dåligt sätt. Ansiktstvätten tycker jag fungerar väldigt bra, den tar bort smink och mattar ner oljiga partier i ansiket. Ansiktsvattnet som kommer efter känns väldigt fräsch på huden men den torkar ut lite för mycket enligt mig. Så den använder jag bara på kvällen innan jag går och lägger mig.
 
Sist och också minst är ansiktskrämen. Den faller mig inte riktigt i smaken. Den är inte alls så återfuktande som den behöver vara efter de tidigare två stegen. På kvällen brukar jag använda den men på morgonen innan jag sminkar mig funkar den inte. Efter att ha tvättat ansiketet och sen gått på med ansiktskrämen så får sminket inget att fästa vid och blir ojämnt, så på morgonen använder jag min Neutrogena pink grapefruit moisturiser som är mycket bättre under smink.
 
Om ni funderar på att köpa produkterna så tycker jag definitivt att ni ska prova, det är inga dåliga produkter. Jag tycker i alla fall att ni ska prova ansikttvätten. Sedan så finns det också många fler produkter i serien än de tre som jag har provat så man kan komplettera med fler produkter om man vill!


 (bilder från bodyshops hemsida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0