Vintertorr hud

Nu på vintern så har jag så sjukt torr hud. Men för några veckor sedan upptäckte jag något nytt!
Polynesia Monoi Miracle Oil från Body Shop.
 
Det en olja som man kan ha i badet, smörja in sig med efter duschen, ha i håret eller använda den som massageolja. Jag använder den efter duschkräm i duschen. Det tar ett litet tag för huden att ta till sig oljan så att jag använder oljan på kvällen när jag har tid att låta huden ta upp produkten. Jag använder främst produkten på mina ben och armar då det är där jag är som torrast. Den luktar lite blommigt men ändå inte för mycket.
 
Först blev jag lite tveksam till oljan då det står att den innehållet kokosolja, jag har inget emot själva kokosoljan men jag tycker att lukten av det är fruktansvärd. Men som tur så luktar den inte det minsta av kokos. Tror även att denna produken kan vara bra på sommaren efter solning när kroppen behöver mycket fukt.
Den kostar 175 kr för 150 ml.
(bild från body shops hemsida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0