Blue Lagoon

Kommer ni ihåg när man var liten och man hade massa färgglatt smink som man bara kletade på och tyckte var såå fint? Jag hade massa blått och rosa och om jag kollar på bilderna från mina tidiga sminkår så kan jag vara ärlig och säga att det inte var min största talang. Sen dess har jag inte använt så mycket färg.
 
Tills nu!
Nu är det dags att vi vågar använda färg igen.
 
1. Börja som vanligt med en primer så att ögonskuggan inte kladdar. När primern har torkat börja då med den havsblå ögonskuggan i det yttre krysset. Arbeta färgen från yttre delen av ögat tills det är lite mindre än en tredjedel kvar till inre hörnet. Försök att hålla ögonlocket fritt från ögonskugga.
 
2. Lägg den mörkblåa ögonskuggan över den tidigare skuggan för att intesifiera färgen. Detta ger även mer djup till ögat. Ser ni vilken skillnad det blir mellan vänster och höger?
3. Efter som vi lämnade ögonlocken fria från färg lägger vi nu till en silvrig ögonskugga på ögonlocken. Nu är looken nästan klar. Lägg en vitskimmrig ögonskugga på innersta delen av ögat och två tredjedelar av nedre ögonlocket. På den andra tredjedelen läggs samma mörkblåa ögonskugga som vi använde tidigare. Avsluta med ett par lager Mascara
 
Ögonskuggorna jag har använt. För att hitta liknande paletter som inte är så dyra, kolla på H&M!
 
RESULTATET:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0