Kombinerad/Fet hy - Nytt perspektiv?

Precis som mig så har säkert många av er kombinerad eller fet hy. Sedan tidiga tonåren så läste, hörde och såg jag att man skulle använda produkter som var rätt så uttorkande och starka för att torka ut eventuella finnar och tvätta bort överskottet av olja. Detta funkar säkert för många men för mig så har det aldrig gjort några under. I och med detta tankesätt så har man styrts lite av att allt ska vara fritt från olja för att slippa fler finnar. Men de fortsätter att dyka upp. Dags för vissa av oss att börja tänka lite annorlunda kanske?
 
ANSIKTSOLJA. Yes ni läste rätt, ansiktsolja för kombinerad till fet hy. Väldigt konstigt... MEN det nya tankesättet är att istället för att ta bort all olja från ansiktet så lägger man till olja så att kroppen inte ska behöva producera mer än vanligt. För när vi tvättar ansiktet med produkter som innehåller mycket alkohol och liknande så torkas huden ut och kroppen utsöndrar då mer olja. Så nu ska jag prova att tänka tvärt om. Hoppas att detta fungerar.
 
För att göra detta har jag införskaffat lite nya produkter. Dr. Hauschka är märket på dessa nya produkter. Jag har köpt ansiktsvatten special och ansiktsolja. Ansiktsvattnet ska vara balanserande för oren hy och normalisera överdriven fettproduktion. Ansiktsoljan ska verka reglerande och normaliserande för oren hy och reglera överdriven fettproduktion.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter klokt! (Det som tre-stegs-filosofin många gånget lutar sig mot) :) dr. Hauschka är ett bra mörke och agerar väldigt milt på huden. Helt naturliga ingredienser vilket känna bra! Dock tål jag inte deras ögonkräm även om den är fantastisk! :)

2013-03-25 @ 08:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0