Parfymer - Mina favoriter TOP 5

Long time, no see! Jag är numera influensafri och väldigt glad över detta. Tänkte visa er mina favoritdofter som lite lugn start efter det lilla uppehållet (sorry)... Jag är väldigt kräsen när det gäller parfymer så min kollektion är inte så stor men den är välvald! Ser även ett väldigt rosa mönster..
 
  1. FLOWERBOMB - VIKTOR&ROLF: Denna doft är helt galen enligt mig. Den luktar något så fruktansvärt gott... Den passar till alla tillfällen och årstider, jag kan inte få nog av den. På kicks hemsida beskrivs den så här "Krispiga gröna noter, blommor och citrus samt en dos av bergamott och freesia. Topp: Mandarin, Bergamott, Apelsin Hjärta: Sambac Jasmin, Liljekonvalj, Centifolia Ros Bas: Amber, Cashmeran, Patchouli". Vet inte om det säger er så mycket, det säger inte mig så mycket även om jag sitter och luktar på parfymen undertiden som jag läser beskrivningen. Den är fräsch och inte för söt vilket är ett STORT plus hos mig. Den har dock ett ganska saftigt pris.. För den lilla flaskan (30 ml) får man på kicks betala 629 kronor. Det är dyrt... Jag köpte min via mina föräldrar när de var nere i Frankrike och fick betala 550 kronor. Så om ni ska ut och resa eller liknande kan ni tjäna in ett par kronor. Jag tycker dock att den är värd varenda krona! Kom också ihåg att här räcker ett sprut väldigt långt!
  2. Forever & Ever - Dior: LYX PÅ FLASKA! Denna parfymen är en dyrgrip. Hur kom jag över den med min studentbudget? Jo, jag hade turen att mamma fick den i present av en släckting men hon tyckte inte om den så som jag gör så jag fick den. Älskar när sånt händer. Beskrivningen på kicks lyder "Forever and Ever Dior är en fräsch, mjuk och spröd ros. En romantisk doft. Fresia i toppen, jasminabsolute i hjärtat och bulgarisk rosessens i basen". Samma som med den tidigare doften så blir jag förvirrad av alla dessa blommor och liknande men orden Fräsch, mjuk och romantisk de fastnar hos mig, det är precis vad den är. Sedan påminner också doften mig av lakrits, vet inte om detta stämmer eller om det bara är jag som får för mig saker. Så till priset... På kicks får man 100 ml (MYCKET) för 1115 kronor. Får själv lite ångest när priset är fyrsiffrigt. Men som sagt så är detta lyx på flaska och den är inte tantig som jag tycker att många av Diors och liknande märkens parfymer lätt kan vara. Så om ni vill ha lite lyx i vardagen så är detta definitivt något att kolla (lukta) på.
  3. Japanese Cherry Blossom - Body Shop: "Den här romantiska och fängslande doften blandar blommiga noter med hinokiträ och hämtar inspiration från en vacker vårdag i Kyoto" Blommig. Frisk. Romantisk. Sounds good too me! Detta är en riktig vår och sommar parfym. Den är lätt och känns precis som beskrivningen väldigt fräsch. Till skillnad från de tidigare två parfymerna så är denna överkomlig i priset. 265 kronor kostar parfymen och då får man 50 ml vilket är rätt mycket.
  4.  Be Delicious Fresh Blossom - DKNY: "En blandning av mousserande grapefrukt, svarta vinbär och solkysst aprikos möter ett blommande hjärta av skir liljekonvalj och rosenblad, insvept i lysande jasmine. Ljust trä och mjukt läder får avsluta vår äpple sensation". Kommer ni ihåg den klassiska Be Delicious parfymen som ALLA hade och många fortfarande har. Ni vet den gröna flaskan som ser ut som ett äpple och luktar som ett. Detta är en ny tappning på den. Och jag gillar den! Den passar till allt och den tar inte över allt för mycket, lämnar bara ett spår av väldoft. 449 kronor (30ml) på kicks går detta lilla rosa äpple på.
  5. Pure Seduction - Victoria's Secret: Till skillnad från de fyra tidigare dofterna som har varit EdP eller EdT (visar vilken typ av parfym) så är detta en så kallad Body Mist och det är Victoria's Secret experter på. Det finns Många olika doftkombinationer och de säljer som smör. Just denna variant doftar "Casaba Melon, Plum and Freesia" vilket är två frukter och en blomma. Detta är nog den ända söta doften jag har och tål. Den är inte lika sliskig och huvudvärksframkallande som jag tycker att söta ofter ofta är. Jag tror att jag betalade runt 150 kronor för min flaska och då får man 250 ml. Kom dock ihåg att detta inte är en parfym utan den lämnar en lite svagare doft. Ni hittar den genom att googla på Victoria's secret body mist. Man får mycket för pengarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0